Fendi Baguette: ulubiona torebka Carrie Bradshaw

Kultowy model torebki marki Fendi dobitnie udowadnia, że moda nie kłania się praktyczności. Model Fendi Baguette zmieści co najwyżej telefon, szminkę i niewielki portfel, ale i tak od ponad 20 lat pozostaje jednym z  najpopularniejszych modeli marki. W czym kryje się jej wyjątkowość?

Bagietka w nazwie torebki nawiązuje do jej kształtu – pierwotnie była podłużna, przez co przypominała francuski wypiek, który często noszono pod pachą. „Dzieła” dopełnia króciutka rączka, przez co mała torebka dobrze układa się na ramieniu i ukrywa pod nim. Nie jest więc ostentacyjna, ale miłośnik markowych dodatków w mig zauważy, że ma do czynienia z modowym klasykiem. Obecnie „bagietki” miewają inne kształty, ale miniaturowy rozmiar, krótka rączka i duża sprzączka pozostają ich znakami rozpoznawczymi. Autorką projektu o francuskich konotacjach jest Włoszka, Silvia Venturini Fendi, czyli wnuczka założyciela marki.

Podobnie jak wiele innych „IT bags”, Fendi Baguette również zawdzięcza swoją popularność popkulturze, a konkretnie Carrie Bradshaw z serii „Seks w wielkim mieście”. Blond-felietonistka w jednym z odcinków pada ofiarą rabunku, a gdy złodziej każe jej oddać torebkę, odpowiada mu „ale to bagietka!”. Swoboda, z jaką Carrie nosiła markowe dodatki również świetnie odzwierciedla charakter drobnej, nonszalanckiej i do bólu niepraktycznej torebki, w sam raz dla seryjnej randkowiczki i zwolenniczki używania piekarnika jako schowka na ubrania.

Fendi Baguette trafiła na rynek w 1997 roku i stała się zwiastunem nadchodzących lat 2000, w których trend „mini” opanował świat mody. Kuse spódniczki, krótkie bluzeczki, spodnie z absurdalnie niskim stanem i niskie, wąskie obcasy nie zestarzały się z klasą, w przeciwieństwie do projektu marki Fendi. Ceny torebek wahają się do 600 do nawet 3000 dolarów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *